dilluns, 25 d’octubre del 2010

Publicitant l'esperit català (Pol Santandreu)

Des de fa un mes i escaig el Banc Sabadell ha fitxat l’entrenador del Futbol Club Barcelona com a imatge de la seva nova campanya publicitària. El banc aludeix que la imatge de la bona gestió i l’èxit profsional de l’entrenador com a resultat de la preparació, l’esforç i el treball, així com la seva capacitat de lideratge i el caràcter positiu, entre d’altres, fa que sigui la millor per emparellar amb la marca financera.

Malgrat no haver-se mencionat en les declaracions dels responsables de l’entitat, suposo que la imatge de la catalanitat del club de futbol i també del seu entrenador, també hauran estat factors a considerar alhora de contractar-lo.

Així mateix, en la darrera emisisó de deute per part del govern de la Generalitat de Catalunya, en la campanya publicitària de col·locació, afageix el lema “Inverteix en seny, inverteix en el que som”, en una clara referència a l’esperit nacional català.


Els resultats de la campanya de col·locació del deute de la Generalitat són espectaculars i algunes entitats han col·locat el 90% de l’assignat en un sol dia. En quan a la campanya del Banc Sabadell, encara no es pot avaluar econòmicament, però el resò mediàtic ha estat força rellevant.

És curiosa l’associació que els publicistes han establerts en aquests dos exemples tan seguints entre l’esperit nacional català i la comercialització de productes financers.